Friday 16 November 2012

Cinta High Class :*


Assalamualaikum :)

Sudah lama saya tidak menulis di sini . Tiada idea yang dapat disumbangkan buat agama Islam. Allah , betapa ruginya diri ini.Waktu menjadi muda , segalanya boleh dilakukan.Berbakti,berjuang,berdakwah.Untuk siapa ? Niatkan kerana Allah nescaya dia berikan kebahagiaan buatmu di syurga sana . Insha Allah :)

Anak-anak muda zaman sekarang lebih cenderung memilih percintaan daripada pelajaran.Mana yang patut diutamakan?Sudah tentulah fardhu 'ain.Cinta itu fitrah,Allah ciptakan manusia dengan satu perasaan.Ingin menyayangi dan disayangi.Tetapi study itu amanah.Sudah lupakah dikau akan jasa dan pengorbanan ibu dan bapamu?Sanggupkah kau menggores hati mereka dengan menghadiahkan keputusan yang kurang memberangsangkan?Merah sana,merah sini.Saat ini,telinga disajikan dengan nasyid Anak Soleh :) Ya Rabb, aku mohon.Golongkanlah aku,dan semua anak-anak yang membaca artikel ini tergolong dalam golongan itu.Amin :')

Jauhkanlah jauhkanlah kami semua daripada sifat mazmumah.Jauhkanlah kami dari zina hati.Kurniakanlah pasangan yang dapat membimbing kami ke syurgaMU :)


Buat muslimah , kalau ada muslim yang cuba usha . Gunakan ayat ini :

"Jauhi diriku.Dekati waliku :)"

Kita lihat,sejauh mana si muslim benar-benar serius dan bersedia.Bukan sekadar omong kosong :3
Syukran kerana membaca . May Allah bless us ^^

No comments:

Post a Comment